wtorek, 2 czerwca 2015

Recenzja #8. ,,Ogon Kici".


Hej:) Dzisiaj mam dla was recenzje kolejnej części serii ,,Miętowej".

Tytuł w oryginale: ,,Ogon Kici"
Autorka: Ewa Nowak
Seria: ,,Miętowa" (7 część)
Liczba stron: 242,5
Wydawnictwo: Egmont
Egzemplarz: z biblioteki

Opis: Maturzystka Kicia zamierza spędzić lato na obozie harcerskim, jednak poznanie dużo starszego Dawida sprawia, że dziewczyna zmienia plany. Jedzie na obóz surwiwalowy, gdzie wikła się w wyniszczające uczucie, przynoszące szczęście, ale też rozgoryczenie i ból. Seria miętowa to współczesna Polska: aktualne problemy, radości i tematy z życia tu i teraz.

W tej recenzji jest spoiler co do 5 części (,,Drugi").

Ania, zwana Kicią, główna bohaterka, pojawia się w tej serii po raz drugi. Kicia była egoistyczna, irytująca, głupia. Nie rozumiała co się dzieje, mimo usilnych prób reszty kadry. Prawdopodobnie tak miało być, ale mnie to denerwowało. Dawid też nie był lepszy, a koniec całkowicie go pogrążył. Za to polubiłam Ludwika oraz Magdę.

Wątek miłosny to najgorsza rzecz w tej książce i jedyne co ją uratowało to tło całej historii. Bardzo lubię motyw obozu i harcerstwa w powieściach. Plusem są także tajemnice oraz to, że autorka nie pisze od razu prosto z mostu i dlatego doczytałam do końca-chciałam dowiedzieć co będzie dalej.

Ulubiony cytat:
,,Nikt nie jest tak samotny, jak człowiek zakochany bez wzajemności."

Koniec sprawił, że bardzo chciałam przeczytać następną część, chociaż i tak pewnie bym to zrobiła. To tylko moja opinia i możliwe, że wam spodoba się ten temat, który mi nie przypadł do gustu.

Moja ocena: 3/10

I. ,,Wszystko tylko nie mięta"-9/10
II. ,,Diupa"-8/10
III. ,,Krzywe 10"-8/10
IV. ,,Lawenda w chodakach"-8/10
V. ,,Drugi"-8/10
VI. ,,Michał jakiśtam"-7,5/10
VII. ,,Ogon kici"-3/10
VII. ,,Kiedyś napewno"-8/10

Czytaliście? Co o niej sądzicie? Chcecie przeczytać?
Do następnego:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz